چرا همیشه ارزان‌ترین پیشنهاد، در حکم بهترین پیشنهاد نیست؟

31 شهریور 1399 - آخرین بروزرسانی: 04 مرداد 1400
بید ارزان
زمان تقریبی مطالعه: 5 دقیقه

هر کسب و کاری در حین استخدام کارمند همواره به هزینه و دستمزد افراد توجه دارد. همواره استخدام فریلنسر در مقایسه با کارکنان حضوری، ارزان تر تمام می‌شود. فریلنسرهای ماهر هزینه و دستمزد بیشتری نسبت به فریلنسرهای کم تجربه دارند، ولی هزینه‌های نجومی مطالبه نمی‌کنند. البته این فریلنسرها رغبتی هم برای طرح ارزانترین پیشنهاد ندارند و به هر قیمتی کار نمی‌کنند.

فریلنسرها معمولاً هزینه‌های جانبی مثل هزینه‌های حمل و نقل یا مسایل اداری را ندارند. آنها در خانه کار می کنند پس می‌توانند پیشنهادهای مقرون به صرفه تری را در اختیار کارفرما قرار دهند. کارفرما با استخدام کارمند تمام وقت باید هزینه های جانبی از جمله هزینه های محل کار، مالیات و دستمزد بالاتری را متقبل شود. پس استخدام فریلنسرها روشی برای کاهش هزینه های کسب و کار و افزایش بهره وری است. پس از اقدام به برونسپاری پروژه ها شما پیشنهادات مختلفی با بودجه های مختلف از فریلنسرها دریافت میکنید. در این مقاله به شما می‌گوییم که چرا همواره ارزان‌ترین پیشنهاد، بهترین گزینه برای استخدام فریلنسر در سایت‌های دورکاری مثل کارلنسر نیست.

 

فریلنسر خود را استخدام کنید

 

چرا باید در استخدام فریلنسرهای ارزان تامل کنیم؟

پیشنهادات با قیمت پایین برخی فریلنسرها ممکن است شما را وسوسه کند. ولی باید توجه داشته باشیم هیچ ارزانی ای بی دلیل نیست. البته گاها ممکن است برخی فریلنسرهای کم تجربه تر و تازه کار به قصد ساخت رزومه حاضر به انجام دادن پروژه ها با قیمت کمتر باشند. ولی باید توجه داشت که کار کردن با فریلنسرهای کم تجربه ریسک هایی نیز به همراه دارد.  در ادامه به برخی از معایب استخدام فریلنسر ارزان برای ارائه انواع خدمات دورکاری اشاره خواهیم کرد:

کیفیت کار

طبق یک حساب سرانگشتی اگر به هر کاری بودجه کمی اختصاص دهید، احتمال رسیدن به نتایج بی کیفیت وجود دارد. آیا به دنبال بهترین نتایج در کسب و کارتان هستید؟ پس کیفیت را فدای قیمت نکنید، چون تقاص آن را در آینده پس خواهید داد. لوگوی زشت، طراحی غیر حرفه‌ای، محتوای بی کیفیت، ترجمه گوگل ترنسلیتی و غیر اصولی و سایر پروژه‌های نامطلوب هیچ ارزش افزوده‌ای برای کارتان به همراه ندارند.

زمان

آیا بودجه کم باعث شده تا فریلنسرها تحت فشار قرار گرفته و پروژه‌ها را در زمان مقرر تحویل ندهند؟ پس این کمبود بودجه روی کسب و کارتان اثر ناخوشایندی خواهد داشت. هیچ کسی نمی‌تواند فریلنسرها را وادار به انجام کار کند. چون بلافاصله در صورت برآورده نشدن نیازهایشان به سمت کارفرمای دیگری می‌روند.

روابط بین فردی

فریلنسرهای ارزان در بازه‌های زمانی مختلف و بر اساس محتوای کاری، عملکرد متفاوتی دارند. این امر لزوماً به معنای داشتن بهترین روابط بین فردی نیست. پس قبل از استخدام فریلنسرهای ارزان، نمونه کارهایشان را بررسی کرده و در صورت نیاز با تمام وقت کردن پروژه به صورت رو در رو یا آنلاین با آنها ارتباط برقرار کنید.

مهارت‌ها

در برخی از کارها نیازمند مهارت‌های خاصی برای گرفتن بهترین نتیجه هستیم. اگر ارزان‌ترین پیشنهاد را می‌پذیرید، پس شاید مهارت این فریلنسرها فراتر از محتوای روزمه یا پروفایل آنها نرود. برای اطمینان از مهارت مطلوب، از آنها کار آزمایشی بخواهید تا از مهارت‌هایشان اطمینان پیدا کنید. هیچگاه فقط به نمونه کار و روزمه اعتماد نکنید. حتی اگر عجله دارید باز هم به آسانی زیر بار استخدام فریلنسر ارزان نروید.

نتیجه انتخاب ارزانترین پیشنهاد

 

شناخت شرکت کارفرما

فریلنسرها مثل کارکنان شرکتی، شناخت کاملی از شرکت و کسب و کارتان ندارند. پس اگر دستمزد کمی به آنها پرداخت کنید، تا حد ممکن به دنبال تکمیل سریع  پروژه می‌روند. دیگر به هماهنگی نتیجه پروژه با اهداف کسب و کار شما توجهی ندارند.

رقابت

فریلنسرها یک ماه برایتان کار می‌کنند و شاید ماه دیگر برای رقیبتان کار کنند. پس شرایط رقابتی و نقض حریم خصوصی را در حین استخدام فریلنسر ارزان مدنظر قرار دهید. البته می‌توانید با عقد قراردادهای مشروط، نقض این حقوق را مورد پیگیری قرار دهید.

 

ارزان‌تر بودن همیشه به معنای بهتر بودن نیست

همواره هر ارزانی به معنای سود کردن نیست. چه بسا در بسیاری موارد صرف کمی هزینه بیشتر باعث صرفه جویی ، جلوگیری از هزینه های مضاعف و افزایش بهره وری گردد. گاهی اوقات برای تکمیل کارتان باید هزینه و زمان بیشتری نسبت به قیمت ثبت شده برای پروژه پرداخت کنید. برای مثال اگر فریلنسر ارزان برای توسعه نرم افزار استخدام کردید تا اپلیکیشن موبایلی یا سایت طراحی کند، ولی کارش نظرتان را جلب نکند، باید برای اصلاح کار اولیه وقت و پول بیشتری صرف کنید. یا فرد دیگری را برای استخدام اشتباهات نفر اول استخدام کنید. این شرایط دور از ذهن نیست، چون رفع باگ‌ها و به روزرسانی محصول زمان می‌برد. این کارها باعث وقفه در تکمیل پروژه می‌شوند. اصلاحات بیشتر به صرف هزینه بالاتری نیاز دارند.

این وقفه و اشتباهات از نظر بازاریابی، طراحی، فروش و خدمات مشتری مطلوب نیست و به برندتان لطمه می‌زند. در دنیای رقابتی امروز هر محصولی که کیفیت برتر را ندارد، چندان با اقبال مشتریان مواجه نمی‌شود. بزرگترین لطمه حاصل از استخدام فریلنسر ارزان، آسیب دیدن سایر فعالیت‌ها و تلاش‌ها در حوزه کسب و کار است. یعنی هر آنچه که در طول چند سال جمع کرده‌اید در عرض یک ماه نابود می‌شود.

برای گریز از این مشکل می‌توانید مشاغل خرد و محدود را به فریلنسرهای ارزان و کارهای حرفه ای تر را به فریلنسرهای حرفه ای و دارای سابقه و نمونه کار واگذار کنید. استخدام فریلنسرهای خبره با قیمت مناسب ضمن کاهش هزینه های استخدام و منابع انسانی باعث افزایش بازده سرمایه گذاری و بهره وری می‌شود.

 

شروع کار با کارلنسر

 

انتخاب درست با بررسی پروفایل فریلنسر

پس قبل از استخدام فریلنسر ارزان و پذیرش ارزانترین پیشنهاد به بازده و اهمیت پروژه فکر کنید. همواره ارزان ترین یا گران ترین پیشنهاد مطلوب نیست. حتما قبل از استخدام فریلنسرها پروفایل آنها را مشاهده و نمونه کارها و نظرات کارفرماهای قبلی را بررسی کنید.  به دنبال پیشنهادهای منطقی بروید تا موفقیت پروژه تضمین شود. لطفا نظرات و تجارب خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع

https://scopicsoftware.com/blog/why-you-shouldnt-hire-a-cheap-freelancer-online

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

5 دیدگاه

  • احسان محبی
    08 مهر 1399

    دقیقا. من 2 بار اشتباه کردم و فریلنسر با قیمت خیلی پایین استخدام کردم. مجبور شدم چند برابر همون مبلغ هزینه کنم برای اصلاح پروژه ام. دیگه الان بیشتر فقط کیفیت کار و نمونه کارای طرف برام مهمه تا قیمت. آدم پول بیشتر بده، ولی دیگه کار باکیفیت و نهایی تحویل بگیره و خیالش راحت باشه

  • سیاوش
    23 تیر 1401

    سلام حقیر نظری ندازم بیشتر سئوال دارم با اینهمه مسئله که از قیمت پائین گفنه شده الان خب شخصی برای من رزومه متوسط رو به بالائی فرستاده و من در سایت کارلنسر در حال دیدن هستم باید چه کنم؟ تجربه قیمت بالا را هم داشتم در سازمان دیگری بیچاره ام کرد معیار چیست ؟ واقعا عذر میخواهم شیر یاخط؟

    • تیم محتوای کارلنسر
      23 تیر 1401

      با سلام. ملاک رو در درجه اول، نمونه کارها و رزومه فریلنسر قرار بدید در سطحی که میخواهید و سپس در مورد هزینه، با فریلنسر مورد نظر به توافق برسید.

  • بهار
    05 دی 1401

    چرا قیمت پروژه رو انتخاب میکنم ارور میده میگه نباید زیر ده تومان باشهــ.. قیمتش بالا تره اخه😕

    • تیم محتوای کارلنسر
      10 دی 1401

      با سلام. شاید 100 هزار تومانه. در صورت ارور مجدد، لطفا با پشتیبانی سایت تماس بگیرید تا بررسی کنیم