مزیت های کار به عنوان فریلنسر

16 دی 1398 - آخرین بروزرسانی: 01 اسفند 1399
مزیت های فریلنسینگ
زمان تقریبی مطالعه: 6 دقیقه

فریلنس، کار‌های پروژه‌ای کوتاه مدت است  با توجه به حجم کار و مدت زمان انجام مبلغ بین طرفین توافق می‌شود و بعد از انجام کار کارفرما موظف به پرداخت مبلغ توافق شده است. به کسی که به عنوان پیمان‌کار این پروژه کار را انجام می‌دهد فریلنسر می‌گویند. به روند انجام کار از صفر تا صد فریلنسینگ می‌گویند. فریلنسر‌ها حقوق ثابت، تعهد زمانی که چند ساعت در روز کار کنند را ندارند. اینها مواردی بودند که با روحیات فریلنسر‌ها کاملا سازگار است. زیرا آنها خودشان میلی به انجام کار با حقوق ثابت ندارند. شاید از نظر برخی افراد، این نقد به فریلنس وارد باشد که چون کارفرما موظف به پرداخت حقوق ثابت و بیمه برای فریلنسر‌ها نیست، این کار به نفع یک طرفه‌ی کارفرما هاست. اما «کارلنسر» با مطالعه و بررسی‌هایی که انجام داده است، می‌خواهد به شما این اطمینان را بدهد که این گونه نیست. برای دانستن مزیت‌های کار فریلنس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

فریلنسر شوید و درآمد کسب کنید

 

انعطاف‌پذیر بودن ساعات کاری

این دقیقا همان موردی بود که در پاراگراف اول اشاره‌ای کوتاه شد. وقتی می‌گوییم تعهد زمانی برای انجام پروژه ندارند، به این معناست که نیازی نیست روزی 8 ساعت، مانند کارمندان ثابت از 8 صبح تا 4 بعد‌ازظهر کار کنید. ممکن است آرامش مورد نیاز انجام آن کار برای شما در ساعت 9 شب تا 3 صبح باشد. تا این حد می‌تواند ساعات انجام کار شما انعطاف‌پذیر باشد. این تماما به شما بستگی دارد. اما باید بتوانید پروژه را سر موعد معین تحویل دهید. خوش‌ قولی شما جزوی از اخلاق حرفه‌ای است که باید داشته باشید. اگر این حس مسئولیت‌پذیری در شما نباشد اعتماد کاری از شما صلب می‌شود و ادامه کار فرلنس برایتان سخت.

 

پس‌انداز

یکی دیگر از مواردی که مزیت فریلنس‌ حساب می‌شود این است که به شما اجازه می‌دهد تا بیشتر از کارمندان معمولی پولتان را پس‌انداز کنید. مثلا وقتی‌شما محدود به موقعیت مکانی و زمانی نیستید پس نیازی هم نیست سر ساعتی جایی باشید و هزینه رفت و آمد این‌ گونه مسیرها به نفع شماست. مورد دیگر تغذیه است، غذا و دیگر مواردی که شما در محل کار خود میل می‌کنید جدا از موادی‌ است که برای خانه خود می‌خرید. اگر شما کار را در خانه انجام دهید این هزینه‌ اضافی خوراک را دیگر نخواهید داشت. این مبلغ با در نظر گرفتن مقداری حداقل برای شما ماهیانه حدود 500 تا 700 هزار تومان تمام می‌شود. شما با کار‌های فریلنس می‌توانید این قبیل مبلغ‌ها را پس‌انداز کنید.

 

 کنترل حجم کار

این موضوع که شما ساعت کاری مشخص برای انجام پروژه ندارید این امکان را به شما می‌دهد تا حجم کاریتان را کنترل کنید و برای خود برنامه ریزی داشته باشد. پس این مدیریت زمانی و حجمی کار در طول روز به عهده‌ی خودتان است و این شما هستید که باید برای خود برنامه‌ ریزی کنید. این دقیقا شبیه کار خویش فرما بودن شماست، یعنی همان مدیر خود بودن.

 

 استقلال

استقلال

به جرات می‌توان گفت هیچ صورتی از کار به اندازه‌ی فریلنس‌ استقلال ندارد. شما زندگی ‌خودتان را می‌کنید. برای تمام برنامه‌های خود برنامه ریزی‌ می‌کنید. کارهای ضروری به جای خودشان و حتی به تفریحاتتان هم ضربه‌ای وارد نمی‌شود. با این حال شما وقت‌هایی که دوست دارید، کار می‌کنید‌. اکثر فریلنسر‌ها به علت خلاقیت و استعداد‌های بالای خود حتی کاری که انجام می‌دهند را به منظور تفریح خود برداشت می‌کنند. بنابراین این نوع کار، لطمه‌ای به حس استقلال فرد وارد نمی‌کند و احتمال مبتلا شدن به افسردگی‌های کارمندی را به میزان قابل توجهی در آمریکا کاهش داده است.

 

کیفیت کاری

این که شما مجبور به انجام کاری در ساعات مقرر شده باشید، بسته به روحیات و سیستم بدنی شما شاید برایتان مناسب نباشد. به قول معروف شما اصلا حال کار کردن را ندارید، همین باعث می‌شود که کیفیت کاری شما پایین بیاید این هم به ضرر شما و هم به ضرر کارفرمای شماست. برای شما به منظور به خطر انداختن تصویر حرفه‌ای خود و برای کارفرمایتان به منظور از دست دادن زمان برای زودتر تمام شدن کار است. اما با کار به صورت فریلنس، شما هر گاه احساس بی‌حوصلگی کردید می‌توانید به کافه بروید و قهوه‌تان را بنوشید و آهنگ زمستان افشین مقدم را گوش دهید. هر موقع که شرایط روحی مناسب برای انجام کار را داشتید برگردید و به بهترین نحو آن را به انجام برسانید.

 

نداشتن محدودیت جغرافیایی

تیم «کارلنسر» چند مورد از مزایای کار به صورت فریلنس را ذکر کرد؛ اما یکی از بهترین های‌ این مزایا همین نداشتن محدودیت جغرافیایی برای انجام کار هاست. محل سکونت شما ممکن است در شیراز یا همدان باشد اما شغلی را از تهران به عنوان فریلنس قبول کرده باشید. این مسافت هیچ اثری روی کار شما و کیفیت آن نخواهد داشت.


یاد گیری مهارت‌های جدید

«کار کردن» به عنوان هسته اولیه شرف انسانی هر فرد، قابل تحسین و احترام است. که به منظور پول در آوردن برای خود و تنها مصرف کننده نبودن است: اما یک مورد دیگر برای کسانی که کار می‌کنند هم مهم است و برای فریلنسر‌ها مهم‌تر. این مورد مهم‌تر همین یادگیری مهارت جدید است. که نه تنها به منظور افزایش اطلاعات عمومی یا تخصصی است؛ بلکه می‌توانید با یاد دیگری مهارت‌های جدید تر با کار فریلنس دیگری را به عهده بگیرید و کسب در آمد کنید.

 

بدون سیاست‌های محیط کاری

what is freelancing

 

گاهی اوقات کسانی که در فکر می‌کنند کارهای تیمی نمی‌توانند انجام بدهند فقط به دلیل تجربه‌ی ناکامی است که داشتند. اما این تجربه برای نتیجه‌گیری نداشتن روحیه کار گروهی از خودتان کافی نیست. گاهی اوقات سیاست‌های محیط‌های کاری است که برایتان ناخوشایند است و شما را مغلوب می‌کند. برای این گروه ‌از افراد، بهترین نوع کار همان کار به عنوان فریلنس است؛ زیرا کمتر امکان اذیت شدن‌شان است. سیاست‌های کاری گاهی اوقات شما را به حاشیه‌هایی می‌کشاند که نه تنها بر کیفیت کاریتان ؛ بلکه بر حال خوب شما هم اثر منفی دارد.

 

احترام

احترام به شما از طرف دیگران، در موقعیتی به وجود می‌آید که در کارهایتان موفقیت‌هایی کسب کرده و برای خود روزمه خوبی جمع‌آوری کرده باشید. با تمرکزی که شما بر کارتان با شرایط فریلنس دارید و با کمی دقت و هوش، مطمئنا موفق خواهید شد. این برای شما شخصیت حرفه‌ای در حوزه‌ی کاریتان می‎سازد که باعث محترم بودن شما در جایگاه پیمان‌کار می‌شود. این هم مزیتی مهم و معنوی که فریلنسر‌ها بیشتر از کارمندان ثابت به آن می‌رسند.

 

مجاز برای چند شغل داشتن

در بسیاری از شغل‌ها، شما برای داشتن شغلی دیگر در همان حوزه مجاز نیستید. اما فریلنسرها به داشتن هر چند تا شغلی که می‌خواهند و هر چند که در یک حوزه باشد، مجاز هستند؛ زیرا چنین تعهدی در دنیای کاری فریلنس‌ها وجود ندارد. این موضوع باعث گرایش بسیاری از افراد از شغل‌های ثابت به فریلنس شده‌ است. زیرا در این صورت میزان درآمد ماهانه و هفتگی‌شان هم افزایش چشمگیری دارد.

 

نگرانی درباره بیمه فریلنسرها

بسیاری از افراد برای بیمه و آینده خود نگران هستند که در این صورت پیشنهاد «کار لنسر» برای شما بیمه‌ی خویش فرماست. این گونه نگرانی‌ای هم از بابت بیمه نداشتن فریلنس‌ها برطرف خواهد شد. خلاصه که اگر می‌خواهید یک فریلنس با تجربه و موفق باشید همین حالا از سایت «کارلنسر» اقدام کنید.

 خواندن این مطلب هم به شما توصیه می‌کنیم: مزایای کار کردن شرکت ها با فریلنسرها

 

فریلنسر شوید و درآمد کسب کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب آرش آدمی
مدیر بازاریابی دیجیتال، علاقه مند به سئو و بازاریابی محتوایی و...

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • سیده فاطمه سادات پارسی
    11 اردیبهشت 1399

    خود من تا پارسال به صورت کارمندی کار میکردم و دیگه خسته شدم همش یکی بالا سرم باشه. آدم باید واسه خودش کار کنه و مدیر خودش باشه و ساعت کار و استراحت و خوابش دست خودش باشه تا بتونه حسابی از زندگیش لذت ببره. الانم چند وقتی هست که فریلنسینگ کار photoshop و روتوش عکس میکنم. درسته شاید حقوق ثابت ماهانه رو ندارم و گاهی درامدم کم و زیاد میشه، ولی می ارزه واقعا

  • فرهاد اسماعیلی
    11 مرداد 1399

    فریلنسر هستم و با سایت تون امروز آشنا شدم. خوشحال میشم تجربه کار کردن با سایتتون رو داشته باشم ♥