آموزش تبدیل pdf به word فارسی و انگلیسی

30 اردیبهشت 1402 - آخرین بروزرسانی: 19 آذر 1402
تبدیل pdf به word
زمان تقریبی مطالعه: 7 دقیقه

احتمالا شما هم این مشکل را داشتید که وقتی می خواستید متنی را که در قالب پی دی اف است، برای مطالعه درسی و سایر کار ها ادیت کنید، در نحوه تبدیل پی دی اف به ورد به مشکل برخوردید. در این متن سعی داریم تا شما را راهنمایی کنیم و ابزارهای مختلفی را به شما پیشنهاد بدهیم تا بتوانید به راحتی تبدیل فایل pdf به word را با هر وسیله ای که در دسترس دارید انجام دهید.

 

تبدیل pdf به word

با توجه به این که بعد از دوران کرونا، خیلی از کلاس های درسی به صورت آنلاین برگزار می شود، یکی از نیازهای دانشجویان و دانش آموزان تبدیل pdf به word بوده است. مشکل اساسی که در تبدیل فایل pdf به word وجود دارد، پشتیبانی نکردن اکثر نرم افزارها و سایت‌های خارجی از زبان فارسی است. این موضوع باعث می شود تا زمانی که فرمت فایل را تغییر می‌دهیم، جملات یا ظاهر سند به هم ریخته شوند.

قطعا اولین راهی که برای تبدیل پی دی اف به ورد به ذهن شما میرسد کپی کردن مطالب پی دی اف در ورد است. این روش زمانی جواب می دهد که مطالبی که در فایل پی دی اف دارید و میخواهید به ورد تبدیل کنید، متن هایی کوتاه باشد و همچنین برخی شرایط از نظر فونت و ساختار مناسب و… را داشته باشد. در غیر این صورت این روش نه تنها زمان گیر است، بلکه تمامی متن هایی که نیاز دارید را هم به صورت درست به شما نشان نخواهد داد. حتی با استفاده از نرم افزار های حرفه ای نیز، گاها بهم ریختگی هایی را مشاهده خواهیم کرد.

 

تبدیل پی دی اف به ورد آنلاین 

راحت ترین روش برای تبدیل pdf به word، استفاده از سایت های تبدیل پی دی اف به ورد آنلاین است. با این که اغلب سایت های تبدیل پی دی اف به ورد رایگان هستند، اما خیلی از این سایت ها به درستی از زبان فارسی پیروی نمی کنند.

به هم ریختگی متون در تبدیل Pdf به word

از جمله وب سایت هایی که به صورت رایگان خدمات تبدیل پی دی اف به ورد آنلاین را ارائه می دهند را پایین تر برای شما معرفی کردیم. همچنین شما می توانید با سرچ کردن کلمه convert pdf to word و یا pdf to word وبسایت های مشابه را پیدا کنید و از آنها استفاده کنید.

شما می توانید با استفاده از نمونه سایت‌های بالا فایل پی دی اف انگلیسی یا فارسی خود را به ورد را تبدیل کنید و یا این که فایل ورد را به صورت آنلاین به پی دی اف تبدیل کنید. با این حال تمامی سایت هایی که در بالا نام بردیم در برخی از موارد دچار مشکل می شوند و گاها نمی تواند کاملا بدون مشکل و بهم ریختگی از پس تبدیل pdf به word بر بیایند. ولی امتحان آن‌ها ضرری ندارد.

 

نحوه تبدیل پی دی اف به ورد در کامپیوتر 

از آنجایی که احتمال دارد همیشه به ابزار آنلاین دسترسی نداشته باشید، بهتر است روش تبدیل pdf به word را به صورت آفلاین هم یاد بگیرید. در ادامه نحوه تبدیل پی دی اف به ورد در کامپیوتر و گوشی را به شما آموزش خواهیم داد. روش هایی که نام خواهیم برد ساده ترین و  کاربردی ترین روش هایی هستند که می توانید از آن استفاده کنید.

 برای تبدیل پی دی اف به ورد در کامپیوتر می توانید روی فایل پی دی افی که می خواهید آن را تبدیل به ورد کنید کلیک راست کرده و در قسمت open with گزینه word را انتخاب کنید. حالا شما می توانید متن های پی دی اف خودتان را در فرمت ورد ادیت کنید و در نهایت فایل خودتان را به صورت ورد ذخیره کنید. البته باید توجه کنید که این امکان تنها برای ورژن های 2013 به بعد نرم افزار ورد وجود دارد.

اما این روش مشکلی که دارد این است که در بیشتر مواقع خیلی از کلمات فارسی را شناسایی نمی تواند کند و خروجی فایل به صورت یک سری از کد های بی معنی و نامربوط است. بنابراین به شما توصیه میکنیم با ما همراه باشید تا با بهترین روش تبدیل پی دی اف به ورد آشنا شوید. 

اگر جزو افرادی هستید که به طور روزمره نیاز دارید تا فایل هایی با فرمت پی دی اف را به ورد و سایر فرمت ها از جمله اکسل، پاورپوینت و … تبدیل کنید می توانید از نرم افزار Wide Angle PDF Converter استفاده کنید. کار با این نرم افزار بسیار ساده است و شما می توانید بدون هیچگونه دردسری فایل پی دی اف را به ورد و سایر فرمت ها تبدیل کنید.

همچنین می توانید از نرم افزار pdf grabber نیز استفاده کنید. این نرم افزار به خوبی می تواند تبدیل pdf به word را انجام دهد و بدون هیچگونه مشکلی متون فارسی را هم شناسایی کند. به جز آن می توانید با استفاده از این نرم افزار سایر المان ها از جمله تصاویر و جداول را هم نیز تبدیل به صفحه ورد کنید.

نرم افزار pdf grabber

نحوه تبدیل پی دی اف به ورد در گوشی 

برای تبدیل پی دی اف به ورد در گوشی بدون بهم ریختگی زبان فارسی می توانید از اپلیکیشن هایی استفاده کنید که این عملیات را به خوبی انجام می دهند. در ادامه بهترین نرم افزارهای موبایل برای تبدیل پی دی اف به ورد را به شما معرفی خواهیم کرد.

بهترین نرم افزار های تبدیل pdf به word اندروید:

  • PDFelement
  • easyPDF
  • PDF Conversion Suite
  • PDF to Word
  • OfficeSuite

بهترین نرم افزار های تبدیل pdf به ios word:

  • PDFelement
  • PDF to Word Converter
  • PDF Converter Ultimate
  • Foxit PDF Reader and Converter
  • EasyPDF

احتمالا اولین سوالی که ذهن شما را مشغول خواهد کرد این است که آیا می توان با استفاده از این نرم افزار ها متون فارسی را هم می توان از فرمت پی دی اف تبدیل به ورد کرد یا خیر؟

جواب هم خیر است و هم بله! متاسفانه اکثر این برنامه ها با توجه به نظرات کاربران نمی توانند به خوبی از متن های فارسی پشتیبانی کنند، اما مشکلی نیست چرا که در ادامه روشی را به شما خواهیم گفت که بتوانید این کار را بدون هیچ به هم ریختگی انجام دهید. این روش بسیار ساده است و تمامی افراد می توانند از آن استفاده کنند، با ما همراه باشید تا با این روش آشنا شوید.

 

استفاده از گوگل درایو برای تبدیل پی دی اف به ورد

گوگل درایو یک سرویس همگام سازی و ذخیره سازی فایل می باشد. یکی از امکانات گوگل درایو، تبدیل پی دی اف و عکس به متن است. هر عکس و یا پی دی افی را با هر زبانی حتی زبان فارسی می تواند تبدیل به متن کند. استفاده از این سرویس کاملا رایگان و بسیار آسان است. شما برای شروع فقط نیاز به یک اکانت جیمیل دارید. فایل PDF خود را داخل گوگل درایو آپلود کنید، سپس روی آن کلیک راست کنید و گزینه Open with > Google Docs را بزنید. به این طریق شما می توانید فرمت پی دی اف خودتان را به ورد تبدیل کنید.

تبدیل pdf به word در گوگل درایو

نتیجه گیری

اگر قصد دارید تا فایل پی دی اف را به ورد تبدیل کنید، می توانید از روش هایی که بالاتر اشاره کردیم استفاده کنید. تمامی روش هایی که نام بردیم برای متون انگلیسی معمولا بدون مشکل کار خواهند کرد، اما شاید در برخی مواقع متون فارسی را پشتیبانی نکنند و با مشکل بهم ریختگی مواجه شویم. در این صورت بهتر است از خیر تبدیل پی دی اف به ورد را بگذرید و به صورت دستی با استفاده از ابزار های خود پی دی اف فایل مد نظرتان را ادیت کنید.

ولی اگر نیاز به سایر بخش های یک pdf دارید و قصد دارید هرطور که شده است تبدیل pdf به word را انجام دهید، شاید بهترین راه، استفاده از سایت ایبو به نشانی اینترنتی eboo.ir است. ایبو یک وبسایت فارسی است که به تازگی راه اندازی شده است و کار با آن بسیار آسان است. همچنین از زبان فارسی هم پشتیبانی می کند و ساختار و ظاهر را هم تا حد خوبی حفظ می‌کند. برای کار با این سایت کافی است فایل پی دی اف خودتان را از قسمت انتخاب فایل ها انتخاب کنید و منتظر بمانید تا فایل ورد آن را دریافت کنید. برای دسترسی به خدمات ایبو باید هزینه اندکی را پرداخت کنید، ولی دیگر به مشکلاتی که نام بردیم، چندان برخورد نخواهید کرد.

در نهایت اگر به هر دلیلی (دست خط بودن متن فایل pdf، داشتن جداول و فرمول ها و…)، موفق به تبدیل تمیز و بدون ایراد pdf به word نشدید، می‌توانید از فریلنسرهای کارلنسر برای این کار کمک بگیرید. کافیست درخواست خود را در قالب پروژه در لینک https://www.karlancer.com/post-job ثبت کنید و با بهترین هزینه (به صورت توافقی)، کار خود را به صورت آنلاین برونسپاری کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب مهدی غلامی
مهدی غلامی هستم؛ به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ علاقه دارم و عاشق آموزش هستم. https://www.karlancer.com/profile/176446

دیدگاه شما

2 دیدگاه

  • رضا حسینی
    30 اردیبهشت 1402

    خیلی مطلب مفیدی بود ممنون از توضیحات جامع و کامل شما

  • کاربر
    25 آبان 1402

    سلام این سایتم خوبه من ازش استفاده می کنم https://typeo.top/matno/