شاخص اصلاح موی سر چیست؟

07 شهریور 1400 - آخرین بروزرسانی: 08 شهریور 1400
شاخص اصلاح موی سر
زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه

به نظرتان یک همبرگر چیزی در مورد اقتصاد به شما یاد می‌دهد؟ بله، حرف‌های اقتصادی حاصل از فروش همبرگر بیشتر از حد انتظارتان است. شاخص Big Mac در سال 1986 از طرف مجله اکونومیست مطرح شد. هدف از این شاخص، بیان تغییرات ارزش ارز در کشورهای مختلف بود. این شاخص، ارزش دلاری غذای بیگ مک شرکت مک دونالد را در هر کشور نشان می‌داد. این شاخص نمادی از قدرت خرید واقعی هر ارز بود. پس شاید هر کسب و کار بین المللی بتواند با چنین روشی، ارزش پول را مشخص کند. شرکت ویکس (Wix) هم همین کار را انجام داد و شاخص اصلاح موی سر را معرفی کرد.

شرکت ویکس برای ارزیابی قدرت خرید کاربرانش از داده‌های Wix Bookings استفاده کرد که پلتفرمی برای حرفه‌ای‌های هر حوزه کاری است. متخصصان در هر رشته‌ای در این پلتفرم به فروش خدماتشان می‌پردازند. این خدمات شامل عکاسی، پرستاری، مربیگری و بسیاری از خدمات متنوع دیگر است.

شاخص اصلاح موی سر مردان

طراحی این شاخص از نقطه خاصی شروع شد. به این صورت که 3 درصد از کاربران ویکس، آرایشگر هستند و 40 درصد از این تعداد در ایالات متحده حضور دارند. شاخص بیگ مک هم مبتنی بر این اصل بود که محصول مورد بررسی باید در طول تست، بدون تغییر باقی بماند. ما هم همین منطق را دنبال کردیم و روی مدل‌های موی مردانه متمرکز شدیم.

 

مطلب پیشنهادی: شاخص لباس زیر مردانه

 

شاخص اصلاح موی سر به عنوان شاخص قدرت خرید

ارائه خدمات اصلاح موی مردانه، کاری ساده است که بیشتر از 20 دقیقه زمان نمی‌برد. به نظرمان ارزشی که مشتری بابت پول پرداختی دریافت می‌کند، خیلی متغیر نیست (یعنی اصلاح موی مردان، چقدر پیچیده است؟ خیلی هم پیچیده نیست).

شاخص اصلاح موی سر به عنوان شاخص قدرت خرید

ما 500 وب سایتی که خدمات اصلاح موی مردانه داشتند را انتخاب کردیم و قیمتهایشان را مقایسه کردیم. یافته‌های بسیار جالبی به دست آمد:

  • با پولی که بابت اصلاح مو در واشنگتن پرداخت می‌کنید، می‌توانید موهایتان را دو بار در نیوجرسی اصلاح کنید.
  • با این که ایلینویز، کلورادو و فلوریدا دارای پراکندگی جغرافیایی هستند، ولی به طور متوسط قیمت کوتاهی مشابهی (در حدود 25 دلار) دارند.
  • گران‌ترین قیمت اصلاح موی سر در کالیفرنیا بود. مردان با کمتر از 90 دلار موهایشان را کوتاه می‌کردند.
  • بالاترین رنج قیمت هم در کالیفرنیا بود. یعنی کمترین قیمت 8 دلار و بالاترین هم 90 دلار بود.
  • کمترین هزینه اصلاح مو هم در تگزاس و معادل 5 دلار بود.

برای شاخص اصلاح موی سر هم مثل شاخص بیگ مک از معیاری تحت عنوان نرخ دریافتی استفاده کردیم. این نرخ، تعداد ساعات کاری مورد نیاز برای گرفتن حقوق بابت اصلاح موی سر و نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را نشان می‌دهد. این معیار به خوبی کیفیت زندگی در هر ایالت را مشخص می‌کند. سریع‌ترین زمان کسب درآمد در ایالت نیوجرسی بود. در آنجا به ازای نیم ساعت اصلاح موی سر، حقوق می‌گیرید. کندترین زمان هم مربوط به کارولینای شمالی بود که رفتن به آرایشگاه یک ساعت و نیم زمان می‌برد.

شاخص اصلاح موی سر مردانه در شرکت ویکس

در نهایت…

به نظرتان این داده‌ها چه اطلاعاتی به شما می‌دهند؟ قبل از گرفتن نوبت بعدی اصلاح موی سر باید مسیر رسیدن به آرایشگاه را در نظر بگیرید. با این کار می‌توانید به عنوان یک مشتری هوشمند عمل کنید. اگر هم تمایلی به طی کردن مسافت بیشتر ندارید؛ می‌توانید کمی موهایان را بلند کنید!

 

منبع

https://www.wix.com/blog/business-analytics/2017/09/wix-business-analysis-haircut-index

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
بلهخیر
نویسنده مطلب زینت فلاح
من زینت فلاح، ارشد روان سنجی هستم. بیش از ده ساله که ترجمه متون روانشناسی،مدیریت و فناوری رو انجام میدم. به تولید محتوای جدید علاقمندم و چند ساله که با کارلنسر همکاری دارم. https://www.karlancer.com/profile/1408

دیدگاه شما

بدون دیدگاه