برونسپاری
آموزش آنلاین
کسب درآمد
×
linecircle line

تدریس خصوصی مدیتیشن

قیمت شفاف و رقابتیقیمت شفاف و رقابتی
ضمانت کیفیت با سیستم پرداخت امن ضمانت کیفیت با سیستم پرداخت امن کارلنسر
نظارت بر عملکرد مدرسیننظارت بر عملکرد مدرسین
آموزش آسان با کلاس‌های آنلاین آموزش آسان با کلاس ‌های آنلاین
زندگی در شهرهای شلوغ با ترافیک های سنگین و دغدغه های شغلی در جوامع امروزی نیاز اساسی ما به روش هایی جهت تخلیه ذهن و رهایی از اضطراب را تشدید می­کند. بسیاری از افراد با توجه به این حجم از دغدغه موجود در جامعه، در تلاشند تا با استفاده از روش‌های متعدد به سمت رسیدن به آرامش حرکت کنند. اگر دنبال شروع این هستید قطعا با واژه مدیتیشن روبرو شده اید. مدیتیشن یک فرایند ذهنی است که به کمک آن می‌توانید به آرامش و تمرکز بیشتر در زندگی خود دست یابید. آموزش خصوصی مدیتیشن از صفر به عنوان یکی از راه­های تخلیه ذهن شناخته می­شود. در دوره ­های آموزش آنلاین مدیتیشن در منزل شما می­توانید به آسانی با روش­های مخصوص، آرامش روانی را برای خود به ارمغان بیاورید. به همین منظور در این مقاله به بررسی آموزش خصوصی مدیتیشن از صفر تا صد و انواع آن پرداخته ایم.
بیشتر بدانید
بین اساتید بگرد و بهترین رو انتخاب کن
بین اساتید بگرد و بهترین رو انتخاب کن
هر استادی را که دوست داری و بیشتر با هدفت از یادگیری مدیتیشن، همخوانی دارد از صفحه انتخاب استاد پیدا کن
مشاهده اساتید
با بودجه و زمان دلخواه کلاست رو رزرو کن
با بودجه و زمان دلخواه کلاست رو رزرو کن
اساتید رو از نظر بودجه و تقویم زمان بندی آزاد دسته بندی کن و هرکدوم به نظرت به صرفه تر بود و زمانش مناسب بود رزرو کن
رزرو کلاس آنلاین
۲ درصد هزینه کلاست رو از کارلنسر هدیه  بگیر
۲ درصد هزینه کلاست رو از کارلنسر هدیه بگیر
سر زمان توافقی در کلاس حاضر شو و از آموزش دیدن لذت ببر، بعد از اتمام کلاس ۲ درصد هزینه به شما به عنوان اعتبار هدیه برمیگرده
بیشتر بخوانید

آموزش خصوصی مدیتیشن

مدیتیشن چیست؟

مدیتیشن به معنای تمرین ذهنی است که در آن فرد به صورت آگاهانه و با تمرکز بر روی تجربه حال حاضر خود، از فکر و احساسات خود دور می‌شود. در واقع، مدیتیشن یک روش برای کاهش استرس، افزایش تمرکز، بهبود خلاقیت و افزایش آگاهی است. آموزش آنلاین مدیتیشن پیشرفته معمولا با نفس کشیدن عمیق، تصورات ذهنی و تمرینات بدنی همراه است. این تمرین در بسیاری از فلسفه‌ها و دین‌ها نقش مهمی دارد و به عنوان یک روش درمان در بسیاری از بحث‌های پزشکی نظیر کاهش استرس، اضطراب و دردهای جسمانی نام برده شده است.

انواع مدیتیشن

روش‌های مختلفی برای مدیتیشن وجود دارد مانند مدیتیشن نفس، مدیتیشن منظم، مدیتیشن تمرکز و... که در ادامه به بررسی تعدادی از ان ها پرداخته‌ایم. این روش‌ها تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر دارند، اما هدف نهایی آن­ها کاهش اضطراب و شلوغی‌های ذهنی است. پس در این مسیر، وسواس بیش از حد به خرج ندهید و روش های مختلف را امتحان کنید تا به روش مدیتیشن مورد نظر خود دست یابید.

مدیتیشن تنفس

روش مدیتیشن تنفس گام به گام شروع می‌شود. در این روش، شما باید نظم و عمق نفس خود را کنترل کنید. توجه داشته باشید که در مدیتیشن تنفس باید به روش اصولی تنفس کنید، به این منظور می­بایست نفس عمیق کشیده سپس آن را تخلیه کنید. در مدیتیشن تنفس قفسه سینه تان حین این عمل حرکتی نخواهد داشت. در این روش شما به جای تمرکز بر افکارتان مجبور هستید آن را خرج انجام تنفس صحیح تان کنید. برای اطمینان از درستی تنفس­تان می توانید دراز بکشید و حین تنفس یکی از دست ها را روی شکم و دیگری را روی سینه قرار دهید. در دوره های آموزش خصوصی مدیتیشن از مبتدی تا پیشرفته شما می­توانید با یادگیری تمامی این نکات به بهترین شکل به صورت گام به گام مدیتیشن انجام دهید.

مدیتیشن ذن

این روش مدیتیشن که به مدیتیشن ذاذن نیز معروف است، یکی از محبوب ترین روش ­های آموزش یوگا و مدیتیشن است. در دوره های آموزش آنلاین مدیتیشن ذن باید به شکل نیلوفر آبی بنشینید و به بعد درونی خود فکر کنید. نشستن به روش نیلوفر آبی به گونه ای است که شما باید پاهای خود را به صورت ضربدری قرار داده و سپس بنشینید. هدف از مدیتیشن ذن، فکر کردن در رابطه با فکر نکردن است. به همین دلیل این روش از محبوبیت بسیاری در دنیای مدیتیشن برخوردار است. شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های تدریس خصوصی مدیتیشن از پایه به راحتی آموزش خصوصی مدیتیشن ذن بپردازید.

مدیتیشن تمرکز

روش تمرکز، شامل تصورات ذهنی است که باعث افزایش آرامش و خلاصه‌ای از فکر منفی خود می‌گردد. در این روش، شما باید یک شی، منظره و ... را انتخاب کنید و سعی کنید در تصورات خود تمامی جزئیات آن را بررسی کنید. سعی کنید حواس مختلف را با هم درگیر کنید و در ذهن خود بو و حس لمس آن را پردازش کنید بدون آنکه ویژگی‌ای را به آن نسبت دهید. این روش باعث افزایش تمرکز و دستیابی به جزئیات بیشتری نسبت به اطرافتان می شود.

چرا باید مدیتيشين انجام داد؟

انجام مدیتیشن نقطۀ عطفي در زندگي هر شخص است. با کاربردهای مختلفی که دارد، مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا با استرس و اضطراب برخورد کنید. برخی از دلایل اصلی برای انجام مدیتیشن به شرح زیر است:  
  • کاهش استرس و اضطراب
  • بهبود خواب
  • افزایش تمرکز و آگاهی
  • بهبود سلامت روان
  • کاهش دردهای مزمن
  • بهبود سلامت قلب و عروق
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • کاهش فشار خون
  • بهبود روابط شخصی و حرفه‌ای
  • افزایش خلاقیت و پذیرش نظرات جدید
تمامی موارد ذکر شده از ویژگی­های انجام مدیتیشن است. بسیاری برای دستیابی به این ویژگی­ها در دوره های آموزش خصوصی مدیتیشن برای تازه‌کارها شرکت می­کنند. انجام مدیتیشن می تواند آرامش ما را در زندگی روزمره تان افزایش دهد و شما را رو به جلو حرکت دهد. به همین دلیل آموزش مجازی مدیتیشن و مراقبه به شما توصیه می­شود.

آموزش روش‌های مدیتیشن و اصول مراقبه

مدیتیشن و مراقبه دسته‌ای از اعمال هستند که می‌توان با انجام آن‌ها استرس را به شدت کاهش داد و آرامش و سرخوشی را به دست آورد. برای انجام مراقبه و مدیتیشن و رسیدن به آرامش و حال خوب پس از آن، نیاز است تا گام به گام مراحلی را طی کنیم تا بتوانیم به هدف نهایی برسیم. در ادامه به بررسی مراحل آموزش مدیتیشن و مراقبه به صورت گام به گام می‌پردازیم.

شناخت هدف

اولین و مهم‌ترین مرحله مدیتیشن و مراقبه، شناخت هدف است. شما باید هدف خود را بشناسید و بدانید که برای چه هدفی به مراقبه و مدیتیشن رو آورده‌اید. سپس با ایمان داشتن به موضوع، می‌توانید به با جذب انرژی به سمت رسیدن به هدف خود حرکت کنید.

آماده سازی مقدمات

برای مدیتیشن نیاز است تا برخی مقدمات فراهم شود. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که در این مسیر مورد توجه قرار می‌گیرد سکوت است. شما می‌توانید با برقراری سکوت و قرار گیری در کانون انرژی، انتخاب سطحی نرم برای نشستن و دور کردن تجهیزات الکترونیکی از خود مقدمات آموزش خصوصی مراقبه و مدیتیشن باستانی را فراهم کنید.

درست انجام دادن مراقبه

قرار گرفتن در مکان مناسب و تمرکز بر روی دم و بازدم می‌تواند شما را در مسیر درست انجام دادن مراقبه و مدیتیشن یاری کند. در مراقبه و مدیتیشن باید برای رسیدن به بالاترین کیفیت مراقبه، به دم وبازدم خود اهمیت فراوانی بدهید. در دوره‌های تدریس خصوصی مراقبه در منزل شیوه رعایت دم و بازدم به شما آموزش داده خواهد شد.

افزایش تمرکز بدن

در حین مراقبه باید به افزایش تمرکز بدن بسیار توجه شود. دلیل این سخن این نکته است که مدیتیشن و مراقبه به تمرکز و تعادل بدن کمک می‌کند و شما باید با کمک به این عمل، خود را آماده ورود به دنیای مدیتیشن و مراقبه کنید. در حین آموزش خصوصی مدیتیشن در منزل، تمرکز بدنی به حدی بالا می‌رود که ممکن است برخی صدای فعل و انفعالات درون بدن خود را نیز بشنوند.

اتمام مراقبه

آخرین مرحله مراقبه و مدیتیشن، اتمام مراقبه است. این مرحله، مرحله‌ای است که در آن آرامش حداقلی به سراغتان آمده است و با انجام مکرر تمرینات مراقبه و مدیتیشن می‌‌توانید به راحتی این آرامش را در درون خود نگهدارید. همچنین شما می‌توانید با ایجاد تنوع در تمرینات مراقبه و مدیتیشن، از تکراری و یکنواخت بودن آن جلوگیری کنید. در دوره‌های تدریس خصوصی مراقبه و مدیتیشن در منزل شما می‌‌توانید به آسانی به تمامی روش‌های مدیتیشن تسلط یابید.

چاکرا چیست؟

چاکراها به عنوان مراکز انرژی در بدن انسان شناخته می‌شوند. این مراکز به صورت گردشی در ستون فقرات وجود دارند و هر یک از آن‌ها با یکی از اعضای بدن متصل است. هفت چاکرای اصلی در بدن وجود دارد که هر کدام با یک رنگ، صدا، عطر، حس و تمایل خاص مرتبط است. لیست چاکرای اصلی بدن به شرح زیر است: 

چاکرای ریشه

این چاکرا با قرارگیری در پایین ترین قسمت ستون فقرات، به نحوی که به زمین وارد شده است، به حفظ تعادل جسمانی و روحانی و همچنین غدد جنسی کمک می‌کند.

چاکرای خاجی

با قرارگیری در ناحیه زیر شکم، به لذت جویی کمک می‌کند و با جنسیت در ارتباط است.

چاکرای قلب

چاکرا قلب همانطور که از اسمش پیداست در نزدیکی قلب قرار دارد. این چاکرا به عشق، همدلی و احساسات مرتبط با دیگران کمک می‌کند.

چاکرای گلو

چاکرا گلو با قرارگیری در ناحیه گلو، به بیان خود و ارتباط با دیگران کمک می‌کند.

چاکرای سوم چشم

چاکرا سوم چشم که به چشم سوم نیز شهرت دارد، با قرارگیری در ناحیه پیشانی، به شناخت و فهم عمیق کمک می‌کند.

چاکرای تاج

با قرارگیری در بالای سر، به احساسات روحانی و افزایش آگاهی کمک می‌کند.

چاکرای خورشیدی

این چاکرا با قرارگیری در ستون فقرات و پشت ناف، به به عزم و اراده افراد کمک می­کند. رنگ این چاکرا زرد عنوان شده است. برای حفظ تعادل در بدن، لازم است همه چاکرای اصلی در حالت تعادل باشند. هنگام اختلال در هر کدام از آن‌ها، علائم فعال شده و به علاوه، سبب بروز مشکلات جسمانی و روحانی خواهد شد. بسط دادن و تقویت چاکرای اصلی با استفاده از تمرینات آموزش مدیتیشن قابل انجام است.

نکاتی در رابطه با مدیتیشن:

- مدیتیشن یک فرایند طبیعی است که نیاز به تمرین دارد. برای شروع، بهتر است با جلسات کوتاه شروع کنید و سپس به تدریج زمان جلسات را افزایش دهید. همواره قبل از شروع مدیتیشن مدت زمان آن را برای خودتان تعیین کنید.  - محل مناسب برای مدیتیشن باید آرام و خلوت باشد. اگر نمی‌توانید چنین محلی پیدا کنید، می‌توانید با استفاده از هدفون‌های نویزگیر و موسیقی آرامش‌بخش، در هر مکان خود را به حالت آرام و خلوت درآورید.  - تمرکز بر نفس عمق و صحبت با خود در حین مدیتیشن، به شما کمک می‌کند تا از فکرهای منفی و استرس رها شده و به حالت ذهن آرام و خلوص دست پیدا کنید. - از آنجایی که هنگام مدیتیشن مدتی به طور ثابت در یک مکان قرار دارید بهتر است پیش از شروع آن کمی حرکات کششی انجام دهید و عضلات خود را از تنش رها کنید.      - مدیتیشن چارچوب زمانی خاص ندارد، شما می‌توانید در هر زمان از روز که برای شما مناسب است، به مدیتیشن بپردازید. - هنگام مدیتیشن حتما لباس های راحت و گشاد را انتخاب کنید. در صورتی که در مکانی هستید که امکان عوض کردن لباستان را ندارید حداقل کاری که می توانید انجام دهید در آوردن کفش هایتان است.    - به آموزش خصوصی مدیتیشن پیاده‌ روی توجه کنید. این آموزش می‌تواند به آموزش خصوصی مدیتیشن برای پاکسازی ذهن و آموزش خصوصی مدیتیشن برای کاهش استرس کمک فراوانی کند. - به فرم نشستن­تان دقت کنید و ستون فقرات خود را تا حد امکان در قوس مناسب نگه دارید. - آموزش آنلاین مدیتیشن در بارداری می‌تواند این مسیر را برایتان آسا‌ن‌تر کند. بارداری استرس بسیار بالایی دارد و بسیاری از افراد در این دوران سختی‌های فراوانی را متحمل می‌شوند. به همین دلیل بهتر است با بهره گیری از آموزش خصوصی مدیتیشن با شمع و آموزش خصوصی مدیتیشن با موسیقی این دوران را برای خود سهل‌تر گردانید.  در آخر بدانید که اختلال حواس و تمرکز هنگامی که به تازگی مدیتیشن را شروع می کنید کاملا عادی است و سعی کنید مراقبه را ادامه و دقایقی از روز خود را به تخلیه فشارهای روانی و استرس هایتان اختصاص دهید تا شاهد تاثیر اساسی آن بر روند زندگی خود باشید.

آموزش آنلاین مدیتیشن در کارلنسر

امروزه بسیاری از افراد برای رهایی از سختی­های زندگی به مدیتیشن رو آورده اند. مدیتیشن موجب ایجاد حال خوب و آرامش درونی می­شود. به همین دلیل بسیاری از افراد به آموزش آنلاین مدیتیشن رو آورده اند. در صورتی که به آموزش خصوصی مدیتیشن از صفر تا صد علاقه مندید می­توانید از پلتفرم کارلنسر استفاده کنید. این پلتفرم به تازگی اقدام به ایجاد بخش آموزش آنلاین کرده است و شما می­توانید برای آموزش آنلاین مدیتیشن به کارلنسر مراجعه کنید.شما می­توانید با مراجعه به بخش آموزش آنلاین کارلنسر و بررسی رزومه اساتید فعال در کارلنسر، استاد مورد نظر خود را انتخاب کرده و به آموزش خصوصی مدیتیشن بپردازید.

تدریس خصوصی مدیتیشن در کارلنسر

امروزه بسیاری از افرادی که به مدیتیشن علاقه‌مندند، می توانند با مراجعه به بخش آموزش آنلاین کارلنسر به تدریس خصوصی مدیتیشن بپردازند. آموزش آنلاین مدیتیشن شغلی است که درآمد قابل توجهی دارد و بسیاری از فعالین این حوزه به تدریس خصوصی مدیتیشن در کارلنسر علاقمندند. کارلنسر به عنوان یک پلتفرم آموزش آنلاین، با ارائه خدمات نوین آموزشی در تلاش است تا افرادی که در این حوزه تخصص دارند و یا سابقه تدریس خصوصی مدیتیشن را دارا هستند، بتوانند به تدریس آنلاین مدیتیشن بپردازند. این دسته از افراد می­توانند با ارائه رزومه کامل و هزینه مناسب به جذب دانشجو بپردازند و از این راه درآمد کسب کنند. از مزیت­‌های تدریس آنلاین مدیتیشن در کارلنسر می­توان به صرفه جویی در زمان به دلیل آنلاین بودن کلاس­ها و از بین رفتن تخلفات به دلیل وجود پرداخت امن اشاره کرد.
سوالات متداول تدریس خصوصی مدیتیشن
پس از سفارش بسته آموزشی و هماهنگی و تعیین وقت لینک کلاس آنلاین برای شما ایجاد می‌گردد. شما در زمان مقرر شده به کلاس آنلاین هدایت می‌شوید و در فضای کلاس به راحتی با مدرس خود در ارتباط هستید. این کلاس‌ها به صورت خصوصی و آنلاین (با امکاناتی مثل امکان گفتگوی صوتی و تصویری، چت، پخش فایل ارائه و...) برگزار می‌شود.
هزینه تدریس یا آموزش خصوصی مدیتیشن، به ازای هر جلسه (۶۰ دقیقه یا ۹۰ دقیقه ) و توسط مدرس تعیین می‌گردد.
زمان دقیق برگزاری جلسات کلاس مدیتیشن به صورت توافقی بین مدرس و دانشجو (هنرجو) تعیین می‌شود.
کافیست با وارد کردن شماره موبایل در کارلنسر عضو شوید. سپس با توجه به بودجه، پروفایل مدرس و سایر نیازهای خود خدمات آموزشی را مقایسه و مناسب ترین کلاس یا بسته آموزشی مدیتیشن را انتخاب و ثبت نام کنید.
پس از ثبت نام در کلاس خصوصی مدیتیشن، میز کار برایتان باز می‌شود که می‌توانید دراین قسمت، در مورد زمان دقیق جلسات کلاس توافق کنید و مدرس فایل‌های آموزشی لازم (مانند جزوه و...) را در صورت نیاز برایتان ارسال کند. لازم به ذکر است که قبل از ثبت نام در کلاس نیز، امکان چت و گفتگو با مدرس وجود دارد. در زمان شروع برگزاری جلسه، وارد لینک کلاس شده و در کلاس شرکت کنید.
پروفایل مدرس، رزومه، سوابق تدریس، امتیازها و نظرات را با دقت بررسی و در نهایت با توجه به بودجه خود، بهترین مدرس مدیتیشن را انتخاب کنید.
کافیست در میز کار، درخواست جلسه جدید بدهید تا بعد از تأیید مدرس، به کلاستان اضافه شود.
در این مورد پیشنهاد می‌کنیم ابتدا در اینترنت سرچ و بررسی‌های لازم را انجام دهید و با مدرس مربوطه چت و گفتگو کنید و در نهایت در صورت لزوم، در یک جلسه کلاس جهت تعیین سطح ثبت نام کنید. پس از مشخص شدن سطح و تعداد جلسات لازم، اقدام به ثبت نام نهایی کنید.
کیفیت و سطح آموزشی مدرس یا معلم خصوصی مدیتیشن با توجه به پروفایل، رزومه کاری، امتیازها و نظرات مدرس تعیین می‌شود. مدرسان برتر مدیتیشن، دارای امتیاز بالا هستند و در نتایج جستجو هم بالاتر از سایر مدرسان رتبه‌بندی می‌شوند.
هزینه کلاس از طریق سیستم پرداخت امن کارلنسر انجام می‌گیرد. پس از پرداخت هزینه توسط دانشجو، مبلغ در صندوق امن کارلنسر به امانت گذاشته می‌شود. پس از برگزاری کلاس و رضایت دانشجو، دانشجو ۲ روز فرصت دارد تا در صورت رضایت از تدریس مبلغ را برای مدرس آزاد کند تا به حساب او واریز شود. در صورت عدم تایید یا درخواست داوری در طی مدت ۲ روزه پس از اتمام کلاس خصوصی جلسه به صورت اتوماتیک تأیید و مبلغ برای مدرس آزاد می‌گردد.
در این صورت، می‌توانید از طریق تیکت در بخش "حل اختلاف و داوری" در میزکار، مساله را به تیم داوری کارلنسر اعلام کنید تا تیم داوری، مسأله را بررسی و در صورت لزوم، همه یا بخشی از مبلغ پرداخت شده را به شما برگرداند.
با هماهنگی مدرس بله. حتما پیشنهاد می‌کنیم در صورت رضایت مدرس این کار را انجام دهید تا هم بعدا در صورت تمایل بتوانید مجددا مشاهده کنید و هم در صورت بروز مشکل در تدریس یا کیفیت آن، بی مسئولیتی، سوءاستفاده، نقض شئونات اخلاقی و... بتوانید به عنوان مستند و به صورت تیکت به تیم داوری کارلنسر ارسال کنید. در صورت عدم ضبط پیشنهاد می‌شود ۲-۳ اسکرین شات از کلاس تهیه کنید تا در صورت نیاز، پیگیری های بعدی قابل ارائه به تیم داوری کارلنسر باشد. توجه کنید که اشتراک گذاری فایل کلاس های ضبط شده در اینترنت، بدون اجازه کارلنسر ممنوع است و در صورت مشاهده، اکانت شما با محدودیت مواجه خواهد شد.
این امکان در حال بررسی بوده تا در آینده‌ای نزدیک فراهم شود.
پشتیبانی